Kwaliteit kost tijd.

Dit begint al (of ju
íst) bij de controle. Ieder gebitselement, inclusief omgeving, moet op allerlei punten worden beoordeeld: tandbederf, kwaliteit van de eventuele vulling, aanwezigheid van tandsteen (ook ónder het tandvlees) en tandplaque, ontstoken tandvlees, etc.

Omdat dit het moment is waarop de beoordeling van het gebit en van de
mondhygiëne plaatsvindt, is dit ook het moment om de mondhygiëne „bij te sturen”.
Mensen zélf, merken meestal pas dat er een probleem met het gebit is als er al flinke gebitsschade is ontstaan.

Het is mijn stellige overtuiging dat een juiste methode van mondhygiëne door de patiënt in combinatie met een zeer nauwkeurige beoordeling en aansturing van de mondhygiëne door de tandarts, een enorme besparing voor de patiënt kan betekenen op het gebied van kosten, behandelingen en gebitsklachten.

Daarom wordt tijdens de gebitscontrole in mijn praktijk altijd ruim tijd besteed aan het optimaal krijgen van de mondhygiëne.

Met dezelfde aandacht worden de noodzakelijke behandelingen uitgevoerd, dit betekent dat veel (nieuwe) patiënten langer in de behandelstoel liggen dan zij gewend zijn.